Skip to content
SYNERGICKY
  • EMPIRICKY
  • TEORETICKY
  • AUTENTICKY
Site Search

BRAND MARKETING

Co je Brand marketing?

Brand marketing, nebo jen branding, je souborem marketingových aktivit, postupů a nástrojů, které se zaměřují na budování značky (brand). Zahrnuje design značky, logo, stanovení jedinečného, snadno zapamatovatelného názvu, příp. sloganu. V online prostředí jde také o název domény.

V rámci brandingu se na začátku definuje požadované vnímání značky a způsob komunikace, v souladu s celkovou firemní strategií, jako součást firemní identity, ruku v ruce s Content marketingem.

Brand marketing se někdy označuje také jako brand building.

Cíle Brand marketingu

  • budování vlastní identity a významu značky
  • vymezení značky vůči konkurenci a ostatním značkám (positioning)
  • pozitivní vnímání značky u zákazníků i široké veřejnosti
  • posilování důvěryhodnosti značky
  • trvalé zvyšování hodnoty značky
  • rozšiřování značky (brand awarness)

Brand – značka

Značka (brand) je spojována se společností i jejími produkty a službami. Značka má podíl na obchodních výsledcích společnosti. Je součástí duševního vlastnictví společnosti. Její hodnota jako nehmotného aktiva přitom může dalekosáhle překročit hodnotu hmotného majetku.

V některých výkladech se značka vymezuje jako jméno a logo společnosti, příp. produktu. Je jedinečná a snadno zapamatovatelná. Často zahrnuje také slogan, autentický design a charakteristické rysy společnosti/produktu. Jako brand se potom chápe značka spolu s vnímáním, které vzbuzuje u různých cílových skupin a veřejnosti.

Brand může být definovaný také prostřednictvím vlastností (legendární, tradiční, moderní, mladistvá, inovativní, luxusní, levná značka) nebo přínosů pro zákazníka. Brand je spojený i s vnější interpretací, také postoji, asociacemi a zkušenostmi s konkrétní společností či jejím produktem. Brand building je spojený také s buzz a virálním marketingem. V prostředí online marketingu, moderních technologií a sociálních médií je také úzce vázaný na influence marketing.

Supersměs Brain Food

Zajímá Vás víc?

DOPORUČUJEME seriál Budujeme značku na serveru Podnikatel.cz. Mj. Vás čekají články:

  • 7 důvodů, které vás přesvědčí, že má smysl začít makat na svojí značce
  • Jak dostat nově nadefinovanou značku ke kolegům i zákazníkům?
  • I WC může budovat značku. Zjistěte, kde všude se potkává značka a váš zákazník
  • Růžová není jen pro slečinky. Poradíme, jak vybrat vhodné logo i barvy
  • Jak vymyslet název pro vaši značku, aby ji čas neudusil? Tady je 8 přístupů
  • Poslání firmy: Všichni by měli vědět, co vás ráno vytáhne z postele

Chcete praktické informace?

Načerpejte inspiraci z praxe. Podívejte se, jak svoji značku budují jiní. Naše marketingové příběhy jsou ukázkou toho, jak to dělat a dělat to dobře.

KNIHY NEJEN O MARKETINGU

Ariely - Peníze a zdravý selský rozum

Ariely: Peníze a zdravý selský rozum

Ariely - Iracionálně váš...

Ariely: Iracionálně váš…

Ariely - Jak drahé je zdarma?

Ariely: Jak drahé je zdarma?

Nutil - Média, lži a příliš rychlý mozek

Nutil: Média, lži a příliš rychlý mozek

Deuze: Media life: Život v médiích

Rosling: Faktomluva

O’Reilly WTF?: Co přinese budoucnost…

Pink: Úplně nová mysl

Dow: Jasná mysl

Kotler: Moderní marketing

Blog
Slovník
Knihy

KATEGORICKY

  • Příběhy z praxe
  • Knihy nejen o marketingu
  • Články marketingové
  • Synergický blog
  • PLKY.AUTENTICKY

CHRONOLOGICKY

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Lekce reklamštiny zdarma
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA
  • Konečně chcete rozjet ty sociální sítě? A není už pozdě?
  • Čtení ke kávě

TOP články

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA

Nové články aneb CHRONOLOGICKY

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Lekce reklamštiny zdarma
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA

SYNERGICKY? PROČ?

Protože marketing synergicky spojuje mnoho různorodých aktivit. Protože kreativní nápady mají inspirovat k tvořivosti. Protože zkušenosti podporují osobní rozvoj každého z nás. Protože příběhy z praxe mají motivovat k vlastním smysluplným počinům.

PŘÍBĚHY. EMPIRICKY
Inspirujte se

Od vás pro vás

Jste chytřejší? Víte to líp? Může být! Podělte se s ostatními o své know-how jak na marketing současný či(i) budoucí.

Vždy je co zlepšovat. Chybí vám tady něco, co by tu chybět nemělo? Máte vlastní marketingový příběh? Podělte se s ostatními o recept na úspěch.

Inspirujte!

Synergický příběh

Jednou si jedna holka z marketingu řekla, že je čas na vlastní web. Blog, teorie marketingu? PLKY. AUTENTICKY. Aby to mělo nějaký smysl, postavila web na principu synergie.
Kdo jsem? Co dělám a co vám nabízím?

PORTFOLIO. SYNERGICKY

O NÁS | KONTAKT

Theme by Colorlib Powered by WordPress