Skip to content
SYNERGICKY
  • EMPIRICKY
  • TEORETICKY
  • AUTENTICKY
Site Search

Deuze: Media life: Život v médiích

Mark Deuze je profesorem mediálních studií na Amsterodamské univerzitě, který se zabývá dopadem nových médií na každodenní život člověka v globalizované společnosti. Nejinak je tomu v jeho první knize přeložené do češtiny Media life.

Mark Deuze: Media life: Život v médiích. Karolinum 2016

KNIHA
Mark Deuze: Media Life

Stojí za přečtení?

Chcete-li se chytře pobavit, Deuze nabízí množství klasických literárních a filozofických děl v souvislostech novodobého, mediálně zahlceného světa. Nechybí ani průzkumy a teoretické koncepce. Vedle nich knihou brouzdá Bůh, také zombie, avataři nebo inforgové, kteří obývají specifické mediatopy.

Autor zmiňuje bídu třetího světa, také tzv. infoobezitu, multifrenii nebo netporno, přesto nepatří k ostrým kritikům nových médií, technologií ani konzumní společnosti.

Knihou prostupuje víra, že i přes to, co nám denně servírují média, můžeme žít krásný život i v době moderních technologiích. Deuze nezapomíná na prastarou touhu po uznání člověka, která se v době nových médií proměňuje v bohaté sebevyjadřování. Autor však toto sebevyjadřování, na rozdíl od jiných, vnímá jako hlubší a hodnotnější. V současném mediálním světě vidí optimisticky prostor pro spolupráci, nikoli soutěžení. Věří v kulturu a tvořivost každého z nás.

„Umělecké dílo budoucnosti bude výtvorem života žitého naplno.“

Pokud pro své tvoření potřebujete trochu optimismu a naděje, kniha Media Life by vám mohla přijít vhod.

KNIHKUPECTVÍ

Anotace knihy

Publikace předkládá ucelenou a originální koncepci „života v médiích“. Přestože člověk obvykle trvá na pojetí technologie jako něčeho, co je vůči životu vnější, média nejen reprodukují, ale i utvářejí svět, v němž žijeme.

Přítomnost médií v lidském životě obvykle vnímáme, jen pokud jde o jejich technologickou infrastrukturu, je ale třeba si uvědomit, že intuitivnost a samozřejmost jejich používání vedou k tomu, že mizejí z našeho aktivního vědomí a stávají se neviditelnými.

Autor Mark Deuze v knize Media Life představuje nové formy společenského uspořádání, které vznikají vlivem globálního masového používání mediálních technologií. Život v médiích narušuje tradiční sociální hierarchii, založenou na moci, a nahrazuje ji příslibem participační kultury, v níž soutěžení ustupuje spolupráci. Tato kultura sdílení klade důraz na kreativitu a společenskou angažovanost.

Na druhou stranu kvůli „hypersociabilitě“ dnešní společnosti médií ztrácíme smysl pro vlastní jedinečnost a individualitu; jsme kolektivně ztraceni v technologiích, podobně jako zombie, které Deuze používá jako metaforu hybridního světa.

Životní a mediovaný svět se do sebe vzájemně hroutí a nelze už je spolehlivě rozlišit. Vzhledem ke strategiím přežití, které v médiích zaujímáme a které jsou analogické se strategiemi přežití v primitivních společenstvích, je možné éru moderních médií dle autora považovat jen za další etapu vývoje lidského druhu.

Media Life instructed by Mark Deuz
Synergický blog
Rosling: Faktomluva
Nutil: Média, lži a příliš rychlý mozek
Radka Křivánková
Hraju si, hraju si se slovy. Tvořím, tvořím obsah. Píšu, píšu svůj příběh... Příběhy mě prostě baví. A taky synergie, na které je postavený web SYNERGICKY. To proto, aby to mělo nějaký smysl. Synergicky propojuji témata, nejenom marketingová. Více o mně...

Related articles

Ariely - Peníze a zdravý selský rozum
Ariely: Peníze a zdravý selský…
Ariely - Iracionálně váš...
Ariely: Iracionálně váš…
Ariely - Jak drahé je zdarma?
Ariely: Jak drahé je zdarma?
Nutil - Média, lži a příliš rychlý mozek
Nutil: Média, lži a příliš…
Rosling: Faktomluva
O’Reilly WTF?: Co přinese budoucnost…
Pink: Úplně nová mysl
Dow: Jasná mysl
Kotler: Moderní marketing

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

KATEGORICKY

  • Příběhy z praxe
  • Knihy nejen o marketingu
  • Články marketingové
  • Synergický blog
  • PLKY.AUTENTICKY

CHRONOLOGICKY

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Lekce reklamštiny zdarma
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA
  • Konečně chcete rozjet ty sociální sítě? A není už pozdě?
  • Čtení ke kávě

TOP články

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA

Nové články aneb CHRONOLOGICKY

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Lekce reklamštiny zdarma
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA

SYNERGICKY? PROČ?

Protože marketing synergicky spojuje mnoho různorodých aktivit. Protože kreativní nápady mají inspirovat k tvořivosti. Protože zkušenosti podporují osobní rozvoj každého z nás. Protože příběhy z praxe mají motivovat k vlastním smysluplným počinům.

PŘÍBĚHY. EMPIRICKY
Inspirujte se

Od vás pro vás

Jste chytřejší? Víte to líp? Může být! Podělte se s ostatními o své know-how jak na marketing současný či(i) budoucí.

Vždy je co zlepšovat. Chybí vám tady něco, co by tu chybět nemělo? Máte vlastní marketingový příběh? Podělte se s ostatními o recept na úspěch.

Inspirujte!

Synergický příběh

Jednou si jedna holka z marketingu řekla, že je čas na vlastní web. Blog, teorie marketingu? PLKY. AUTENTICKY. Aby to mělo nějaký smysl, postavila web na principu synergie.
Kdo jsem? Co dělám a co vám nabízím?

PORTFOLIO. SYNERGICKY

O NÁS | KONTAKT

Theme by Colorlib Powered by WordPress