V současném marketingu se všechna slova slučují do dvou: Content marketing. Aktuálně je jedním z těch nejužívanějších nástrojů všech marketérů, tedy těch, kteří se orientují na zákazníka, a ne na sebe.

Obsah, který se stal králem, aby byl svržen a znovu označen za krále, se vynořil z hlubin online prostředí. Ať se to někomu líbí nebo ne, dnes obsah kraluje internetového marketingu, a nejenom tomu internetovému.
Content marketing je úzce propojený se všemi klíčovými marketingovými aktivitami – online i offline komunikací, PR, copywritingem, linkbuildingem i SEO.
Zahrnuje sociální sítě i mobilní technologie.
Jde ruku v ruce s nástroji inbound marketingu.
Obsah se pojí se s vyprávěním příběhů (v marketingové mluvě označované jako story telling). Na příběhy zákazníci přece slyší!
Na příběhy slyšíme všichni.
Nejde jen o zákazníky
Content marketing začíná definováním cílové skupiny. Je třeba detailně analyzovat cílovou skupinu, určit jednotlivé cílové skupiny, stanovit profil jejich členů (definovat persony chcete-li), rozklíčovat potřeby, chování, vyjadřování členů cílové skupiny, styl komunikace i užívané komunikační prostředky. To je základní teorie marketingu.
Cílová skupina dnes přitom nezahrnuje jen zákazníky. Content, potažmo všechny marketingové aktivity by měly pojmout celý nákupní proces.
Jak říká guru online marketingu Avinash Kaushik: „Make money after you make them happy.“
Vydělávejte peníze až poté, co je uděláte šťastnými.
Avinash Kaushik
Content marketing, který je klíčovým pilířem komplexní marketingové strategie, necílí jenom na samotný prodej. Zachycuje všechny fáze nákupního rozhodování, všechny popisuje slavný Kaushikův model SEE-THINK-DO-CARE. Ještě více než kdy jindy v současnosti platí, že se zákazníkem si firma musí budovat vztah, ideálně právě prostřednictvím Content marketingu. Zákazník chce více než jenom informace, chce se bavit. Chce být součástí komunity. Někam patřit, to je základní lidská potřeba.
Content marketing v praxi sestává se ze dvou základních aktivit – jde především o samotnou tvorbu obsahu, ale také o jeho distribuci. V tuto chvíli přicházejí na řadu vedle klasických offline kanálů a médií i média nová, online kanály, sociální sítě, vlastní web i externí weby, linkbuilding jako novodobé PR, ale i PPC, RTB a další placené formy online marketingu. (Do placené podoby se s klesajícím přirozeným dosahem dostávají i sociální sítě, ale i to je přirozený vývoj komerční společnosti digitálního světa, jakou Facebook bezesporu je.).
Internet je dnes plný rádoby obsahu, jeho objem se navyšuje každou vteřinou. Skutečně hodnotný obsah se však hledá stěží. V záplavě slov je náročné najít ta správná.
Slova jsou dnes všude
Slovo stojí na začátku… vlastně i na konci a uprostřed
- perfektní KOMUNIKACE směrem k cílové skupině a všem zainteresovaným
- poutavé SDĚLENÍ ideálně s emocionálním kontextem
- zajímavý a výstižní OBSAH šitý na míru pro konkrétní kanály
To vše zná marketing už dávno. A přesto se tato slova dnes vyzdvihují, na rozdíl od laciné reklamštiny a reklamy, která ve své základní podobě přestává fungovat. Není divu, dřív nebo později pochopí každý, že navoněná zdechlina je jen navoněná zdechlina. V době nových médií, moderních technologií a sociálních sítí jsou lidé reklamou otráveni. Dokonce už jsou ostražití i na onu spolupráci, která zaplavuje sociální sítě svoji vůní (či pachem).
Obsah, sdělení a komunikace. To jsou slova, která měly a mají význam, pokud je marketing umí uchopit. Jejich význam potvrzuje i tento marketingový web, postavený na dalším univerzálně platném principu, který nedokáže otupit ani ten nejostřejší zub času. Tento web vznikl na základě principu synergie. O webu.