Skip to content
SYNERGICKY
  • EMPIRICKY
  • TEORETICKY
  • AUTENTICKY
Site Search

Rosling: Faktomluva

Hans Rosling byl prestižní švédský vědec, statistik, lékař a řečník. Knihu Faktomluva sepsal krátce před svou smrtí. Zaujala i slavné osobnosti jako Barack Obama nebo Bill Gates, oba knihu doporučili a Bill Gates ji dokonce věnoval všem americkým vysokoškolským absolventům ročníku 2018.

Hans Rosling působil na Institutu zdraví Karolinska, ale také v Gapminder Foundation, která vyvinula software Trendanalyzer. Byl to také polykač mečů.

Hans Rosling: Faktomluva: Deset důvodů, proč se mýlíme v pohledu na svět – a proč jsou věci lepší, než vypadají. Jan Melvil Publishing 2018

KNIHA
Hans Rosling: Faktomluva

Stojí za přečtení?

Pozor, tato kniha má být silně inspirující! Napínavé i dojemné příběhy v knize aspirují na to, aby jednou provždy změnily způsob vašeho hodnocení světa. Tato zásadní kniha vás může vybavit schopností správně reagovat na budoucí výzvy.

Díky této knize si osvojíte to, čemu se říká faktomluva, tedy zvyk vytvářet pouze názory, které jsou podložené silnými podpůrnými fakty. S tím přinese i úlevu.

Jak řekl Bill Gates: „Je to jedna z nejdůležitějších knih, které jsem kdy četl – nepostradatelný návod, jak jasně přemýšlet o světě.“

Chcete ji?

KNIHKUPECTVÍ

Anotace knihy

Když mají lidé odpovídat na jednoduché otázky o stavu světa – například zda ubývá extrémní chudoby, jaká je na Zemi průměrná délka života nebo jak násilný je náš svět – dostáváme systematicky špatné odpovědi. Tak špatné, že kdyby měli zcela náhodně odpovídat šimpanzi, dosáhnou lepších výsledků než učitelé, investiční bankéři i nositelé Nobelovy ceny.

Lékař, statistik a zábavný popularizátor Hans Rosling nabízí radikálně nové vysvětlení tohoto jevu. Odhaluje deset instinktů – nevědomých, ale předvídatelných myšlenkových zkreslení, která ovlivňují naše názory na okolní svět. Jde například o instinkt propasti (sklon rozdělovat svět na zásadně odlišné tábory), negativity (více si všímáme jevů špatných než dobrých), ale také urgentnosti (pocit „teď, nebo nikdy“ nás vede k unáhleným rozhodnutím) či obviňování (hledáme viníky, nikoli příčiny).

Soustředíme-li se na fakta, zjistíme, že svět jako celek je na tom mnohem lépe, než si myslíme. A že se navíc rychle zlepšuje. Neznamená to, že neexistují vážné problémy a rizika. Neznáme-li však své klamné instinkty, nedokážeme se na problémy dívat na základě faktů a soustředit se na to, co nás ohrožuje nejvíc.

TED Hans Rosling: The best stats you´ve ever seen
Synergický blog
O’Reilly WTF?: Co přinese budoucnost…
Deuze: Media life: Život v médiích
Radka Křivánková
Hraju si, hraju si se slovy. Tvořím, tvořím obsah. Píšu, píšu svůj příběh... Příběhy mě prostě baví. A taky synergie, na které je postavený web SYNERGICKY. To proto, aby to mělo nějaký smysl. Synergicky propojuji témata, nejenom marketingová. Více o mně...

Related articles

Ariely - Peníze a zdravý selský rozum
Ariely: Peníze a zdravý selský…
Ariely - Iracionálně váš...
Ariely: Iracionálně váš…
Ariely - Jak drahé je zdarma?
Ariely: Jak drahé je zdarma?
Nutil - Média, lži a příliš rychlý mozek
Nutil: Média, lži a příliš…
Deuze: Media life: Život v…
O’Reilly WTF?: Co přinese budoucnost…
Pink: Úplně nová mysl
Dow: Jasná mysl
Kotler: Moderní marketing

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

KATEGORICKY

  • Příběhy z praxe
  • Knihy nejen o marketingu
  • Články marketingové
  • Synergický blog
  • PLKY.AUTENTICKY

CHRONOLOGICKY

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Lekce reklamštiny zdarma
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA
  • Konečně chcete rozjet ty sociální sítě? A není už pozdě?
  • Čtení ke kávě

TOP články

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA

Nové články aneb CHRONOLOGICKY

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Lekce reklamštiny zdarma
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA

SYNERGICKY? PROČ?

Protože marketing synergicky spojuje mnoho různorodých aktivit. Protože kreativní nápady mají inspirovat k tvořivosti. Protože zkušenosti podporují osobní rozvoj každého z nás. Protože příběhy z praxe mají motivovat k vlastním smysluplným počinům.

PŘÍBĚHY. EMPIRICKY
Inspirujte se

Od vás pro vás

Jste chytřejší? Víte to líp? Může být! Podělte se s ostatními o své know-how jak na marketing současný či(i) budoucí.

Vždy je co zlepšovat. Chybí vám tady něco, co by tu chybět nemělo? Máte vlastní marketingový příběh? Podělte se s ostatními o recept na úspěch.

Inspirujte!

Synergický příběh

Jednou si jedna holka z marketingu řekla, že je čas na vlastní web. Blog, teorie marketingu? PLKY. AUTENTICKY. Aby to mělo nějaký smysl, postavila web na principu synergie.
Kdo jsem? Co dělám a co vám nabízím?

PORTFOLIO. SYNERGICKY

O NÁS | KONTAKT

Theme by Colorlib Powered by WordPress