Skip to content
SYNERGICKY
  • EMPIRICKY
  • TEORETICKY
  • AUTENTICKY
Site Search

VIRÁLNÍ MARKETING

Co je virální marketing?

Virální marketing je komplexem marketingových aktivit založených na principu samovolného šíření (obdobný efekt má i virová nákaza/chřipková epidemie, odtud také pochází jeho název).

Předmětem virálního marketingu je takový obsah, který aktivuje členy cílové skupiny (a nejenom je) k akci v podobě sdílení mezi sebou a šíření dál.

Virální obsah může být:

  • vtipný, zábavný nebo parodující
  • sarkastický nebo mystifikující
  • provokativní, ohromující
  • netradiční, nový, aktuální
  • tajemný, budící zvědavost

Proč se virální obsah šíří?

Co je hlavním motorem šíření obsahu?

  • emocionální síla
  • věčný přínos, informační hodnota
  • potvrzení sociálního statusu, prestiž
  • komunikace, sociální vazby, zábava

Nová média a formy virálního marketingu

Přestože je princip virálního marketingu známý už dlouho, teprve internet, elektronické komunikační kanály a sociální sítě se staly skvělým médiem pro jeho uplatňování. Virální marketing dnes využívá především právě moderní média. Vedle sociálních sítí jde o web nebo email (nezřídka ho lze spojit i s email marketingem).

Formou obsahu a sdělení může být text, ale i obrázky, video, audio, nejrůznější animace nebo interaktivní aplikace. Základním předpokladem je jednoduchá přenositelnost sdělení.

Prostřednictvím virálního marketingu se může šířit třeba i jenom adresa webové stránky.

Šíření virálního obsahu lze podpořit, například slevami či dárky nebo ho podněcovat zainteresováváním dalších a dalších šiřitelů.

Netradiční přístup a kreativita

Díky jednoduchému principu virálního šíření lze oslovit velkou masu lidí. Náklady jsou přitom minimální.

Klíčovým faktorem úspěchu a také nejnáročnější částí virálního marketingu je najít takový obsah, který se bude samovolně šířit, navíc v požadovaném komunikačním stylu a s daným klíčovým sdělením.

Výsledek virální kampaně může ohromit, stejně jako hluboce zklamat, dopředu není úplně jistý. Jisté je však to, že tento způsob komunikace vyžaduje neotřelé myšlení. Je třeba oprostit se od zavedených postupů a dát prostor kreativním nápadům.

Virální marketing je často doplněním celkového komunikačního mixu konkrétní značky, společnosti nebo produktu. Může se uplatňovat v rámci strategie content marketingu. Jako tzv. linkbaiting je součástí linkbuildingu.

Jak se dělá virální marketing?

Chcete vědět jak vytvořit nakažlivý virál? Návod a případové studie najdete například v seriálu, který vyšel na serveru Marketing journal.

Jak vypadá virální reklama?

Třeba jako video start-upu Videoflot (z roku 2012). Jde o šíleného cyklistu na dálnici D1, nebo to tak alespoň vypadá. Spot se jeví jako video záznam nějakého blázna na kole, zachycený policejní kamerou. Ale je to fake, tedy je to zinscenované video – reklama, a také příklad virálního marketingu. Video se šířilo nejenom českým internetem, ale dostalo se i do zahraničí, plnilo nejenom sociální sítě, ale i média.

Nejlepší virální video?

Tady je přehled toho nejlepšího: The best viral videos of 2018

Nechybí ani kočičky:

Mezi nejlepší virální video roku 2018 se nedostaly jenom kočičky, ale i psi:

View this post on Instagram

What the fluff?!😲 〰️ Try this with your pet. Post it, tag me and add #WhatTheFluffChallenge / #WhatTheFluff I’ll be sharing my favourite ones This is where the challenge and hashtag started

A post shared by ★ J A X ★ (@siberianhusky_jax) on Jun 17, 2018 at 11:31am PDT

Psi, mezi virálním videem roku hned dvakrát.

He constantly thinks the screen door is closed, so we have to pretend to open it for him to come inside pic.twitter.com/oy6Hi8TsII

— jensen kendall (@jensenmares) November 4, 2018

KNIHY NEJEN O MARKETINGU

Ariely - Peníze a zdravý selský rozum

Ariely: Peníze a zdravý selský rozum

Ariely - Iracionálně váš...

Ariely: Iracionálně váš…

Ariely - Jak drahé je zdarma?

Ariely: Jak drahé je zdarma?

Nutil - Média, lži a příliš rychlý mozek

Nutil: Média, lži a příliš rychlý mozek

Deuze: Media life: Život v médiích

Rosling: Faktomluva

O’Reilly WTF?: Co přinese budoucnost…

Pink: Úplně nová mysl

Dow: Jasná mysl

Kotler: Moderní marketing

Blog
Slovník
Knihy

KATEGORICKY

  • Příběhy z praxe
  • Knihy nejen o marketingu
  • Články marketingové
  • Synergický blog
  • PLKY.AUTENTICKY

CHRONOLOGICKY

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Lekce reklamštiny zdarma
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA
  • Konečně chcete rozjet ty sociální sítě? A není už pozdě?
  • Čtení ke kávě

TOP články

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA

Nové články aneb CHRONOLOGICKY

  • Nejsme tak chytří, jak si myslíme
  • Lekce reklamštiny zdarma
  • Bloger jako nové povolání? Dnes už nic EXTRA

SYNERGICKY? PROČ?

Protože marketing synergicky spojuje mnoho různorodých aktivit. Protože kreativní nápady mají inspirovat k tvořivosti. Protože zkušenosti podporují osobní rozvoj každého z nás. Protože příběhy z praxe mají motivovat k vlastním smysluplným počinům.

PŘÍBĚHY. EMPIRICKY
Inspirujte se

Od vás pro vás

Jste chytřejší? Víte to líp? Může být! Podělte se s ostatními o své know-how jak na marketing současný či(i) budoucí.

Vždy je co zlepšovat. Chybí vám tady něco, co by tu chybět nemělo? Máte vlastní marketingový příběh? Podělte se s ostatními o recept na úspěch.

Inspirujte!

Synergický příběh

Jednou si jedna holka z marketingu řekla, že je čas na vlastní web. Blog, teorie marketingu? PLKY. AUTENTICKY. Aby to mělo nějaký smysl, postavila web na principu synergie.
Kdo jsem? Co dělám a co vám nabízím?

PORTFOLIO. SYNERGICKY

O NÁS | KONTAKT

Theme by Colorlib Powered by WordPress