Co je Content marketing?
Content marketing je efektivním marketingovým nástrojem současnosti, který je skloňovaný především v online prostředí. Alfou a omegou internetového marketingu je právě obsah (content).
Jde o obsah, který:
- prodává, motivuje k akci
- potvrzuje kompetenci a odbornost
- sám se šíří dál prostřednictvím sdílení
Internet je dnes plný textů, skutečně hodnotný obsah se však hledá stěží.
Obsah v pojetí content marketingu zaujme, lidé ho budou číst, ještě lépe číst rádi a nejlépe tento obsah sdílet s ostatními. To má pozitivní dopad také na SEO. Vyhledávače zajímavý, hojně sdílený obsah náležitě ocení, aby ho dále předávaly novým a novým čtenářům a dalším šiřitelům.
Jaký je cíl content marketingu?
Primárním cílem content marketingu je předložit cílové skupině takový obsah, který zaujme, bude informačně či jinak přínosný a motivuje k požadované akci. Cílovou akcí přitom nemusí být jen nákup, ale třeba i další sdílení obsahu.
Cílová skupina
Content marketing začíná definováním cílové skupiny.
- Je třeba detailně analyzovat cílovou skupinu,
- určit jednotlivé cílové skupiny, stanovit profil jejich členů,
- rozklíčovat potřeby, chování, vyjadřování členů cílové skupiny, styl komunikace i užívané komunikační prostředky.
POZOR, neomezujte cílovou skupinu pouze na zákazníky. Content, potažmo všechny marketingové aktivity by měly pojmout celý nákupní proces. Jak říká guru online marketingu Avinash Kaushik: „make money after you make them happy“ („vydělávejte peníze až poté, co zákazníky uděláte šťastné“).
Content marketing, který je klíčovým pilířem komplexní marketingové strategie, necílí jenom na samotný prodej. Zachycuje všechny fáze nákupního rozhodování (více Kaushikův model SEE-THINK-DO-CARE). Ještě více než kdy jindy v současnosti platí, že se zákazníkem si firma musí budovat vztah, ideálně právě prostřednictvím Content marketingu. Zákazník chce více než jenom informace, chce se bavit. Zapojte ho do své komunity nebo se zapojte jako firma do té jeho. Více se dozvíte v článku: Marketingový guru Avinash Kaushik: „Chcete uspět? Neprodávejte!“
Jaké jsou nástroje content marketingu?
Content marketing je směrován především na internet (vlastní web, portály, servery, blogy) a sociální sítě. Avšak neplatí to vždy a všude.
Sestává se ze dvou základních aktivit – jde především o samotnou tvorbu obsahu (viz také copywriting), ale také o jeho distribuci.
Nejužívanější nástroje
- články v médiích (offline i online)
- case studies a best practices, whitepapers
- newslettery, blogování a příspěvky na sociálních sítích
- interaktivní aplikace, video, infografika, podcasty
- ebooky a webináře
- workshopy, účast na odborných akcích, přednášky, vystoupení aj.
- reference zákazníků
Content marketing v souvislostech
Content marketing se dnes prolíná všemi firemními aktivitami, nebo by měl. Je základem úspěchu podnikání a efektivní komunikační strategie. Souvisí se všemi klíčovými aktivitami marketingu – online i offline komunikací, PR, copywritingem i SEO. Zahrnuje sociální sítě i mobilní technologie, které patří k nejvýraznějším trendům současnosti. Jde ruku v ruce s nástroji inbound marketingu. Pojí se s vyprávěním příběhů (story telling), na které lidé obecně dobře slyší.
POZOR “Content marketing” se v české praxi snadno může stát zabijákem dobrého obsahu – viz článek Aleše Miklíka na serveru Lupa.cz.
Hledáte tvůrce obsahu?
- Máte zájem o kvalitní content?
- Uvědomujete si hodnotu obsahu, ale není nikdo, kdo by ho vytvořil?
- Hledáte copywritera, který má přesah a pracuje na principech content marketingu?
- Chcete obsah, který bude mít smysl?
Od toho je tu tvůrce obsahu, kreativec, copywriter a linkbuilder v jednom!