Co je linkbuilding?
Linkbuilding představuje budování kvalitního odkazového portfolia k danému webu, jde o přirozenou, ale i cílenou tvorbu linků – zpětných odkazů.
Co je to úspěšný linkbuilding?
Zatímco dříve platilo čím více linků, tím lépe, v současnosti je důležitá především kvalita a relevance zpětných odkazů. S postupným vylepšováním vyhledávacích algoritmů je stále sofistikovanější také linkbuilding. Užívané metody a nástroje se mění s aktualizacemi vyhledávacích algoritmů. Stěžejním pravidlem linbuldingu, který má smysl, je, že každý odkaz by měl vzniknout přirozeně, anebo se tak alespoň jevit.
Stále také platí základní princip SEO – nejlépe hodnocené stránky by měly být ty, které nejlépe hodnotí také jejich návštěvníci.
Jak linkbuilding funguje?
Úspěch na internetu je z velké části daný návštěvností. Jednou z klíčových cest, kterou na webové stránky přicházejí návštěvníci, jsou vyhledávače (tzv. organická návštěvnost). Dalším zdrojem návštěvnosti jsou i zpětné odkazy na jiných stránkách. Zpětné odkazy (linky) navíc vnímají i vyhledávače a zohledňují je při svém hodnocení webových stránek.
Kvalitní odkazové portfolio je faktorem, který zlepšuje hodnocení stránek z pohledu vyhledávače, tím zvyšuje také pozici ve vyhledávání a přivádí návštěvníky. Budování zpětných odkazů – linkbuilding je tak nedílnou součástí internetového marketingu a významnou složkou SEO.
Co je cílem linkbuildingu?
Cílem linkbuildingu je získat kvalitní zpětné odkazy, které přivedou návštěvníky a současně zlepší pozici webu ve vyhledávání. V ideálním případě je i linkbuilding složkou content marketingu.
Z hlediska vyhledávače jsou nejhodnotnější přirozené odkazy, tedy takové, které šíří sami návštěvníci webu, zákazníci a fanoušci (linkbaiting). Linkbuilding by se měl přirozenému odkazování co nejvíce přibližovat.
Linkbuilding znamená získávání a tvorbu externých zpětných odkazů na web, ale také tvorbu interních odkazů (je pak součástí on-page SEO).
Nejužívanější metody linkbuildingu
- registrace do tematických, oborových či regionálních katalogů
- tiskové zprávy a kvalitní PR články jako výstup PR aktivit
- spolupráce s influencery (zmínky na blogu, sdílení, sociální sítě)
- sociální sítě (Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Youtube aj).
- příspěvky v komentářích pod články a diskuzních fórech
- interní prolinkování webových stránek, RSS
- minisites, podpůrné weby, vlastní blogy
- srovnávače zboží, slevové portály
- bookmarking – záložkovací systémy
- linkbaiting, linkearning (jako výsledek komunikace a spolupráce)
Linbuilder se může stát jedním z nejlepších pomocníků vašeho businessu.
Máte zájem o kvalitní linkbuilding?
- Chcete zlepšit svůj odkazový profil?
- Potřebujete kvalitní, tématické odkazy?
- Usilujete o nové návštěvníky?
- Budujete PR také prostřednictvím PR článků?
- Máte zájem o zmínky napříč celým internetem?
Je tu jeden linkbuilder, PR nadšenec a tvůrce obsahu k Vašim službám!