Co je to copywriting?
Copywriting je jednou z klíčových marketingových činností, představuje kreativní tvorbu textů mnoha podob.
S rostoucím významem internetového marketingu jde dnes především o webový copywriting a obsah pro sociální sítě, články pro online média, ale i texty pro reklamní materiály typu ebook.
Co je to úspěšný copywriting?
Aby texty sklidily požadovaný úspěch,
- musí být čtivé, poutavé, zajímavé, informačně hodnotné
- a přínosné – jak pro čtenáře, tak pro jejich autora/zadavatele.
Texty v pojetí moderního úspěšného businessu by měly naplňovat strategii stanoveného content marketingu mají a také motivovat čtenáře k předem definované akci. Přitom však platí, že je třeba brát v potaz zákazníka v celém procesu nákupního rozhodování, informovat ho, přinášet mu nějakou konkrétní hodnotu, bavit ho, začleňovat do komunity. Nejde jenom o samotný nákup, ale vytváření vztahu s potenciálním zákazníkem dle principů modelu Avinashe Kaushika SEE-DO-THINK-CARE.
Základní pravidla úspěšného copywritingu
- přizpůsobení stylu a formy cílové skupině
- kreativita, nápaditost, bohatá slovní zásoba
- přehledná struktura, zvýrazňování, odrážky
- poutavé nadpisy, čtivost textu
- atraktivita tématu a konkrétní přínos pro čtenáře
- stylistická a gramatická správnost
- Call to action, prostor pro diskuzi, možnost sdílení
- SEO, práce s klíčovými slovy
- zajímavé vizuální ztvárnění, multimediální obsah
Jaká je funkce copywritingu?
- napomáhá budovat značku (brand building), image společnosti, důvěru a autoritu
- zvyšuje návštěvnost webu, přivádí potenciální zákazníky, je prospěšný pro SEO
- proměňuje čtenáře na zákazníky, motivuje k akci
Ztracený zákazník nebo nevyužitý potenciál je mnohem dražší než ten nejlepší copywriter…
Hledáte profesionálního copywritera?
- Chcete vytvořit atraktivní články nebo úspěšné reklamní texty?
- Máte zájem o PR články nebo tiskové zprávy?
- Potřebujete zpracovat produktové popisky či obchodní nabídky?
- Máte zájem o poutavé slogany, headliny nebo celý komunikační koncept? Nemáte firemní profil nebo potřebujete sepsat svůj příběh?
- Cítíte, že váš obsah není právě ten pravý? Potřebují vaše texty upravit, projít kontrolou či korekturou?
Je tu jeden copywriter a tvůrce obsahu, připravený přiložit ruku k dílu!