Nikdo z nás nemá všechny potřebné znalosti v hlavě. Přesto či právě proto se vyplatí kvantum svých znalostí neustále rozšiřovat. Přes všechny ty moderní technologie a výdobytky současného světa jsou knihy stále jedním z klíčových nástrojů osobního rozvoje. Čtení knih samo o sobě podporuje osobní rozvoj, zlepšuje kognitivní schopnosti, podporuje koncentraci a trénuje paměť.
Knihy o marketingu z různých úhlů pohledu pomáhají v marketingové praxi, stejně tak knihy z oblasti médií, sociologie či psychologie. Motivační knihy a knihy o osobním rozvoji přijdou vhod třeba i proto, abychom se poučili ze svých chyb, anebo chyb jiných.
Jak uspět?
Často mylně nabýváme pocit, že chyby jsou nepřípustné, že nesmíme chybovat. Jenže právě chybami se člověk učí a zdokonaluje. I o tom se nezřídka dočteme v knihách těch, kteří se označují úspěšní. I ti se ke svému úspěchu dostali skrze své chyby.
„Chcete návod na to, jak uspět? Je to celkem jednoduché: zdvojnásobte počet svých neúspěchu. Lidé často považují neúspěch za opak úspěchu, ale tak to není. Ano, neúspěch vás může paralyzovat, ale může vás také mnohému naučit. Jdete vpřed a chybujte. Udělejte vše, co můžete (i s rizikem neúspěchu). Protože jedině tak lze dosáhnout úspěchu,“ říká Thomas J. Watson, americký podnikatel, prezident společnosti IBM.