Co je Brand marketing?
Brand marketing, nebo jen branding, je souborem marketingových aktivit, postupů a nástrojů, které se zaměřují na budování značky (brand). Zahrnuje design značky, logo, stanovení jedinečného, snadno zapamatovatelného názvu, příp. sloganu. V online prostředí jde také o název domény.
V rámci brandingu se na začátku definuje požadované vnímání značky a způsob komunikace, v souladu s celkovou firemní strategií, jako součást firemní identity, ruku v ruce s Content marketingem.
Brand marketing se někdy označuje také jako brand building.
Cíle Brand marketingu
- budování vlastní identity a významu značky
- vymezení značky vůči konkurenci a ostatním značkám (positioning)
- pozitivní vnímání značky u zákazníků i široké veřejnosti
- posilování důvěryhodnosti značky
- trvalé zvyšování hodnoty značky
- rozšiřování značky (brand awarness)
Brand – značka
Značka (brand) je spojována se společností i jejími produkty a službami. Značka má podíl na obchodních výsledcích společnosti. Je součástí duševního vlastnictví společnosti. Její hodnota jako nehmotného aktiva přitom může dalekosáhle překročit hodnotu hmotného majetku.
V některých výkladech se značka vymezuje jako jméno a logo společnosti, příp. produktu. Je jedinečná a snadno zapamatovatelná. Často zahrnuje také slogan, autentický design a charakteristické rysy společnosti/produktu. Jako brand se potom chápe značka spolu s vnímáním, které vzbuzuje u různých cílových skupin a veřejnosti.
Brand může být definovaný také prostřednictvím vlastností (legendární, tradiční, moderní, mladistvá, inovativní, luxusní, levná značka) nebo přínosů pro zákazníka. Brand je spojený i s vnější interpretací, také postoji, asociacemi a zkušenostmi s konkrétní společností či jejím produktem. Brand building je spojený také s buzz a virálním marketingem. V prostředí online marketingu, moderních technologií a sociálních médií je také úzce vázaný na influence marketing.
Zajímá Vás víc?
DOPORUČUJEME seriál Budujeme značku na serveru Podnikatel.cz. Mj. Vás čekají články:
- 7 důvodů, které vás přesvědčí, že má smysl začít makat na svojí značce
- Jak dostat nově nadefinovanou značku ke kolegům i zákazníkům?
- I WC může budovat značku. Zjistěte, kde všude se potkává značka a váš zákazník
- Růžová není jen pro slečinky. Poradíme, jak vybrat vhodné logo i barvy
- Jak vymyslet název pro vaši značku, aby ji čas neudusil? Tady je 8 přístupů
- Poslání firmy: Všichni by měli vědět, co vás ráno vytáhne z postele
Chcete praktické informace?
Načerpejte inspiraci z praxe. Podívejte se, jak svoji značku budují jiní. Naše marketingové příběhy jsou ukázkou toho, jak to dělat a dělat to dobře.